سه درجه روغن مختلف
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

روغن استفاده شده و سایر محصولات جانبی مانند مواد افزودنی آسفالت را از بین می برد . برش لوب بعدی برای از بین بردن پلیمرهای باقیمانده و سایر ترکیبات شیمیایی ، هیدروژناسیون کاتالیستی یا هیدروژناسیون کاتالیزوری انجام می شود و برای پایداری بیشتر زنجیره های کربن اشباع شده با هیدروژن را اشباع می کند.

 

جداسازی نهایی روغن ، یا تقسیم ، روغن را به سه درجه روغن مختلف تقسیم می کند: روان کننده های ویسکوزیته سبک مناسب برای کاربردهای روانکاری عمومی ، روان کننده های با ویسکوزیته کم برای کاربردهای خودرو و صنعتی و روان کننده های ویسکوزیته بالا برای کاربردهای سنگین. از روغن تولید شده در این مرحله به عنوان روغن پایه تصفیه شده مجدد (RRBL) یاد می شود.

 

مرحله آخر ترکیب مواد افزودنی در این سه درجه فرآورده های روغنی برای تولید محصولات نهایی با مواد شوینده و ضد اصطکاک مناسب است. سپس هر محصول مجدداً از نظر کیفیت و خلوص قبل از عرضه برای فروش در معرض آزمایش قرار می گیرد. [6] [7] [8]

 

اما نمی توانید به سادگی این نسبت ها را مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که تصفیه از نفت خام بسیار ناکارآمد است. پالایش نفت خام مقدار زیادی سوخت تولید می کند. در زیر مقایسه تصفیه از روغن موتور استفاده شده و پالایش از نفت خام است.

تایج نشان داد که δ به طور کلی برای ترکیبات TPB و UFO-TPB بالاتر است که نشان می دهد این ترکیبات خاصیت کشسانی کمتری دارند. مشاهده اینکه δ برای TPB اصلاح نشده تقریباً 90 درجه بود نشان داد که ماده تقریباً مانند یک مایع چسبناک رفتار می کند. از طرف دیگر ، ترکیبات TLA و UFO-TLA دارای مقادیر قابل توجهی پایین تر از δ بودند که نشان می دهد این ترکیبات به طور قابل توجهی کشش بیشتری دارند. مقادیر نسبتاً بالاتر G * و مقادیر پایین تر δ برای چسب بر پایه TLA (نسبتاً سفت تر و کشدارتر) ، شواهد رئولوژیکی را تأیید می کند که کیفیت برتر جهانی TLA و استفاده متعاقب آن را به عنوان افزودنی برای بهبود خواص قیر پالایشگاه دیگر تأیید می کند. از جمله TLA (Widyatmoko و Elliott 2008). اثر افزایش غلظت ماده افزودنی بشقاب پرنده در TLA منجر به کاهش کلی کشش مخلوط های نشان داده شده با افزایش δ می شود. اثر افزایش غلظت ماده افزودنی بشقاب پرنده در TPB منجر به کاهش قابل توجهی در δ در سطح 6٪ بشقاب پرنده می شود که نشان دهنده یک ترکیب UFO الاستیک برتر است.

 

تغییر پارامتر مقاومت در برابر ترک خوردگی خستگی (G * sinδ) با افزایش غلظت UFO در TLA و TPB در فرکانس های مختلف نوسانی در 60 درجه سانتیگراد در شکل 3 نشان داده شده است.

 

شکل 3

شکل 3

تغییر پارامتر مقاومت در برابر ترک خوردگی خستگی (G * sinδ) با افزایش غلظت UFO در مخلوط TLA و TPB در فرکانس های مختلف نوسانی در 60 درجه سانتیگراد

 

تصویر در اندازه کامل

روند کاهش مقادیر G * sinδ با افزایش٪ UFO برای TLA و TPB نشان دهنده مقاومت ترک خوردگی در برابر خستگی بالاتر با افزایش م componentلفه UFO است. مخلوط های TLA و UFO-TLA مقادیر G * sinδ بالاتر (مقادیر مقاومت در برابر ترک خوردگی خستگی پایین تر) را در مقایسه با ترکیبات TPB و UFO-TPB به نمایش گذاشته اند. تغییر پارامتر مقاومت در برابر شل شدن (G * / sinδ) با افزایش غلظت UFO در ترکیبات TLA و TPB به ترتیب در سه فرکانس نوسانی در شکل 4 نشان داده شده است.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: